"TintaPutih... bicara ini milik aku... ini, diri aku."

Monday, May 10, 2010

sehingga aku lebih menghargai diri sendiri...

Tersisih... apabila mereka yang penting dalam hati seolah-olah tidak menghiraukan kehadiran diri. Ambil berat, kasih sayang.. semua orang inginkannya. itu fitrah manusia... Namun bila rasa tersisih itu hadir... akankah kita tangisi apa yang berlaku?

Suatu kesakitan yang tak dapat kita elak.. namun itu bermakna kita masih belum cukup menghargai diri kita sendiri. Kesakitan yang hanya kita yang rasa.. Adakah mereka merasakan yang sama? Andai tidak, apa ertinya kesakitan itu? Fikirkanlah...

Dunia ciptaan Allah yang terlalu luas ini mengapa harus menjadi sempit sebegitu rupa? Andai tiada yang menghargai, jadi hargai diri kamu sendiri..

Banyak yang boleh dilakukan, jadi jangan hanya menumpukan diri pada kesayangan andai mereka tidak menghiraukan kita. Mungkin mereka perlu melunaskan tanggungjawab2 yang mereka pegang. Bersikap lebih positif takkan merugikan diri kita sendiri..

Tidak salah untuk merasakan diri tersisih, namun jika perasaan itu merugikan pihak kita sahaja.. jadi apa ertinya perasaan terluka itu? Berikan tumpuan kita pada perkara lain juga kerana terlalu banyak yang boleh kita lakukan seharian dengan famili, kawan2 atau hanya dengan bersendirian.

Hargai masa yang ada... Hargai diri kita selagi mampu... "kerana dirimu begitu berharga~~"-iklan tv.

2 comments: